mamma...

ja..det blir man ju snart...fan va häftigt... har inte riktigt smält det än tror jag.. kanske dags att göra det nu..det är ju bara 7 veckor kvar...idag när jag satt ute på jobbet så kom en av mina jobbarkompisar och frågade hur det var med axel (det har blivit vårat namn på bebisen :) ) sen så frågade hon hur det var med axels mamma...axels mamma? tänkte jag... det är ju jag det..jag ska bli MAMMA! Det är liksom en dröm jag haft så otroligt länge..så det kanske är därför jag har så svårt att förstå att det äntligen ska bli verklighet..

kan sitta i flera timmar ibland och bara drömma mig bort...sitta och titta på kläderna i skötbordslådan och bara drömma mig bort till den dag då jag får se mitt barn i dom där kläderna.. dom känns tomma nu. skötbordet känns tomt...barnvagnen känns tom... är glad att vi inte köpt sängen än.. den skulle nog verkligen kännas tom.. det enda som inte känns tom är min mage ... är så glad varenda gång jag känner att han lever om öch mår bra. MEN jag kan ändå inte vänta tills han är här ute med oss...

kan säga att  det inte bara är roligt.. självklart inte.. när man vaknar och ska kliva upp och gå och jobba när fötterna ömmar redan innan man klivit upp..när händerna är svullna och gör ont...tappar kraften i do mibland.. kan knappt hälla upp mjölk vissa morgnar men... ALLT det går ju över.ALLT det är det ju värt för att få känna att man har ett helt nytt liv inuti sig.. jag kan känna honom växa inuti mig nästan,...känner dag för dag hur han blir starkare och starkare.

LÄNGTAR!!!

jaja.. får längta lite till. ha det så bra nu!////johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0