happ

happ happ..vad har hänt? jo det ska jag tala om! vi har varit i årsunda igen :D axel har börjat vilja stå lite grann..jag har städat idag och ikväll kommer annika och filip med familj hit och ska äta lite. för det första för att det är bra att barnen får se att vi allihopa kommer överrens och för det andra för att vi måste diskutera lite hur vi ska göra med barnen. det har inte funkat så bra det här med det nya "schemat" med barnen känns lite knäppt att prata om schema när det handlar om barn, men jag kommer inte på något bättre ord just nu..fantasilös..hmm...ja..så först ska vi äta och ha det lite trevligt sen ska vi skicka upp barnen och leka så vi vuxna får diskutera lite.sen får barnen komma ner och då ska vi gå igenom lite med dom om vad vi kommit fram till.sen får dom säga sina åsikter. självklart ska dom få säga vad dom tycker det är ju ändå dom som ska må bra. men i slutändan blir det nog ändå som VI vuxna sagt. för dom vill ju ha det som vi har det nu men det funkar ju inte. både max och alexandra har blivit 10 ggr värre.så fast dom inte inser det själva så mår dom inte bra av det här.

Axel blir stressad av allt bråk både mella dom och mellan oss och dom. dom blir stressade och då blir det ännu värre.och jag kan ju tala om att jag höll fan på att gå in i väggen förra veckan bara pga hur dom betedde sig. det bara snurrade i huvudet på mig på kvällarna när jag skulle försöka sova och jag orkade inte göra ett skit här hemma mer än att underhålla barnen så gott det gick. ja...självklart bytte jag axels blöja och gav dom mat och så med men :)

nej nu får vi komma på något bra.

nu ska axel donas med! han tycker det säger han..eller skriker han :) kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0