ny dag

nya bekymmer. nej..idag ska bli en bra dag. jag ska lämna in alla nycklar sen krångla mig på bussen till gävle med axel och göra ultraljud på hjärtat.sen hem (förhoppningsvis) och sen så börjar det bra med dagen..upppackandet! som är så mycket bättre än nerpackandet.sen är jag på mycket bättre humör idag. jag var tokgrinig från början till slut igår pga att malin hade läst någons blogg och sett en sak. men det struntar jag i idag. alla har rätt till sin åsikt och alla har rätt att säga sin del av historien. sen gör alla misstag ibland.
den som ALDRIG har gjort en miss när det gäller sina barn, eller som ALDRIG varit tvungen att låta det lite större barnet fått klara något själv pga att det lilla som absolut inte kan klara t.ex att äta själv eller så behöver än lite mer för stunden, låt den kasta första stenen. Den ene kan väcka ungarna åka till jobbet och dom får gå upp och fixa frukost själv så ringer hon när dom ska gå ut. barn A åt ingen frukost den dagen för hon hade fullt upp med att kolla på tv. tänk om det varit barn B?hur bra hade det varit? sen fick dom ett samtal att nu var det dax att gå ut till skjutsen.jag tänker inte nämna några namn för det är någon jag verkligen tycker om och jag menar inte att döma henne på något vis utan jag vill bara göra en jämförelse och sen försöka förstå varför jag får skäll och vill att de ska växa upp för fort.fan vi har precis låtit dom gått från gården för att leka för guds skull. Den andra har 10000 saker i huvudet. läkarbesöka,packning,flytt, får vi hämta nycklarna i morgon eller inte? hon står och tittar på ungarna när dom klär på sig. hon ser at Barn B har sin väska med sig men tänker inte på att han kanske inte lagt ner allt då jag brukar se till att han gör det varje morgon men har missat nu p.g.a bomull i huvudet. Den ene har låtit barnen gått till skolan säkert ett år eller så över stora vägen själv (säger absolut inte att det var fel, nöden har ingen lag)medans den andra inte vågat. vet inte hur många ggr man stressat ner med ungarna till skolan. senaste tiden fixade jag ju så dom fick åka med grannen till skolan på morgon och hämtade dom på dagen.



ja nej men nu skulle jag ju strunta i det där :)
ni får ha det så bra ialla fall :)  kram

Kommentarer
Postat av: Marie

Det va inte bara negativt ja menade.. bara så att du vet.. ja VET att du även har gjort mycke bra osså.. det är det ingen tvekan om.. ja skriver inga namn i min blogg så det finns ingen som vet vem ja menar.. o ALLT är inte riktat mot dej!!! ska ta bort inlägget senare idag!! Hoppas att du får en bra dag o att allt ordnar sej mä Axel idag =)

2009-03-17 @ 11:36:59
URL: http://metrobloggen.se/prettykallan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0